FAQ - Veelgestelde vragen

Bestellen

Bestellingen en offerte aanvragen ontvangen wij graag via de website of per mail.
Je kan alle producten die je wenst te huren toevoegen aan je winkelmandje.
Klik vervolgens bovenaan rechts voor een overzicht en klik daarna op “offerte aanvragen”.

Doorloop het checkout proces zoals aangegeven op de website. Van zodra je op de knop “bevestigen” klikt wordt je aanvraag verzonden. Vergeet niet akkoord te gaan met onze privacy policy & algemene voorwaarden.

 

Hulp nodig bij je aanvraag?

Onze Rental Service Advisors helpen je graag verder per mail of telefoon.
info@festarent.be of +32 11 24 25 36

Je maakt automatisch een account aan bij het afronden van je bestelling. Wil je liever eerst een account aanmaken? Klik dan op “account aanmaken” en doorloop het proces.

Een account aanmaken heeft heel wat voordelen:

  • Bij een volgende aanvraag beschikken wij al over je gegevens en moet je deze dus niet opnieuw ingeven.
  • Je hebt een duidelijk én downloadbaar overzicht van al je aanvragen.
  • Je bestelt een eerdere aanvraag in enkele kliks opnieuw.
  • Heb je als trouwe klant een commerciële korting? Dan zie je deze onmiddellijk tijdens het uitchecken.

Ondanks onze grote voorraad, is het aangewezen om tijdig te reserveren.

Voor afhaling op maandag of vrijdag in Hasselt ontvangen we jouw bestelling graag donderdag ten laatste voor 10u.

Je kan je bestelling tot 3 werkdagen voor levering / ophaling nog wijzigen. De materialen die je bestelt, houden we voor jou gereserveerd. Daarom is het belangrijk dat je wijzigingen zo snel mogelijk doorgeeft.

Je kan je bestelling nog annuleren. Dit kan enkel schriftelijk via info@festarent.be.

De uiterste annuleringsdatum is 7 dagen voor levering / ophaling. Bij annulering na de opgegeven periode mag Festarent een vergoeding aanrekenen van 50% op het totale huurbedrag.

De huurprijs op de website geldt voor een huurperiode van 5 dagen.

Op deze manier heb je voldoende tijd om de materialen te installeren en achteraf op te ruimen.
Voor langere huurperiodes maken wij graag een offerte op maat.

Als je iets wenst te huren dat niet (meer) op onze website staat, neem dan even contact met ons op. Dan bekijken we samen wat mogelijk is.

info@festarent.be of +32 11 24 25 36

Van zodra de huurperiode meer dan 5 dagen bedraagt wordt er een meerkost aangerekend, deze is afhankelijk van het aantal dagen. Contacteer ons voor een offerte op maat.

Indien je een bestelling plaatst onder €300,00 incl btw rekenen wij een handelingskost aan van €20,00 incl btw.

Als je de goederen zelf wenst af te halen is het belangrijk om rekening te houden met extra kosten voor afhalingen in Hasselt:

  • Afhaalpunt Hasselt: + €20.00 incl btw

Afhalen in ons hoofdmagazijn in Beringen is steeds gratis.

Materialen

Dit kan op maandag en vrijdag tussen 09u en 17u. Mochten er specifieke wensen zijn kan je contact opnemen met onze Rental Service Advisors.

De meeste materialen uit ons gamma kan je zelf komen afhalen.

Daarnaast zijn er items die vragen om gespecialiseerd vervoer en/of installatie. Deze materialen komen we dus graag zelf bij je leveren en/of installeren.

Porselein, glaswerk of bestek

Het gebruikte porselein, bestek en glaswerk hoef je niet af te wassen. Maak borden en kommen wel zo veel mogelijk vrij van etensresten en sorteer ze weer per soort in de juiste bak. Maak bakken eveneens vrij van tandenstokers, servetten, menukaarten, etensresten,…

Glazen, tassen en kommen dienen gesorteerd en omgekeerd in de afwasbak terug te komen. Bestek sorteer je eveneens per soort weer in de juiste bak. Op deze manier vermijd je extra handelingskosten:

Glazen, tassen, kommen, borden: €1,21 / bak incl btw.
Bestek: €1,21 / 100 stk incl btw.

 

Linnen

Festarent zorgt voor de reiniging van het linnen. Hiervoor vragen we je om het linnen droog te houden. Laat natte tafellakens, servetten, handdoeken,… dus even verluchten alvorens het weer in te pakken. Na het inpakken bewaar je het linnen op een droge plaats voor retour of ophaling. Beschimmeld linnen kunnen wij jammer genoeg niet meer reinigen en rekenen we dus aan net zoals andere beschadigingen.

Etensresten, kaarsvet, servetten, menukaarten,… horen niet thuis in onze linnen zakken. Op deze manier vermijd je extra handelingskosten.

 

Meubilair, toestellen op elektriciteit, gas, steenkool of hout

Al het meubilair en onze toestellen dienen schoongemaakt te worden voor ophaling / terugbrengen van het materiaal.Dat wil dus ook zeggen dat frituurolie verwijderd dient te worden uit de friteuses.

Zo vermijd je extra handelingskosten van €42,35 incl btw. per item.

De gehuurde materialen dienen terug gestapeld en verpakt te worden zoals je ze hebt afgehaald of zoals ze geleverd werden. Kijk dus op voorhand goed na hoe de materialen verpakt zitten. Maak eventueel een foto om het jezelf makkelijk te maken.

Bekijk zeker de vraag “moet ik de gehuurde materialen zelf reinigen” om te weten wat we van je verwachten na gebruik.

Eventuele tekorten of schade dienen door de huurder vergoed te worden. De chauffeur telt het meubilair en de grote materialen bij ophaling. De kleine materialen zoals porselein, bestek, linnen,… tellen we in ons magazijn.

We verhuren onze materialen enkel als deze in de daarvoor bestemde verpakking kunnen vervoerd worden. Afhankelijk van de afmeting van het product zitten deze per standaard aantal verpakt. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld 12 kommetjes te huren indien deze per 9 verpakt zitten. Indien je er 12 nodig hebt bestel je dus 2x 9 kommetjes. 

Betalingen

Kom je je goederen zelf ophalen? Dan heb je 3 opties:

  • Je betaalt het volledige bedrag op voorhand per overschrijving
  • Je betaalt het volledige bedrag bij afhaling via bancontact
  • Je betaalt het volledige bedrag bij afhaling cash

 

Bij teruggave controleren we de gehuurde materialen op schade en tekorten. Deze worden onmiddellijk verrekend.

Indien wij de goederen bij je komen leveren, kan de levering enkel plaatsvinden indien het volledige bedrag op voorhand werd overgeschreven op rekening van Festarent.
Bij ophaling controleren we het meubilair en grote materialen op schade en tekorten. Kleine materialen zoals porselein, bestek, linnen,… tellen we bij aankomst in het magazijn. Tekorten, schade, extra werk of wachttijd ter plaatse worden mee verrekend op de factuur en kan je na ontvangst betalen per overschrijving.

Festarent kan ten allen tijden een waarborg vragen.

Je ontvangt een factuur na terugname van de materialen.
In geval van tekorten, schade, extra werk of wachttijd ter plaatse, worden deze mee verrekend op deze factuur.

Afhalingen

Beringen

In ons hoofdmagazijn in Beringen kan je van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen, tijdens de openingsuren terecht voor afhalingen en retours.

Hasselt

Afhalen en retourneren in Hasselt is mogelijk tijdens de kantooruren op maandag en vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
Voor afhalingen in afhaalpunt Hasselt rekenen we een extra kost aan van €20,00 incl btw.

Je bestelling zal klaar staan voor afhaling op de gevraagde datum vanaf 09u.

Let wel: afhalen kan enkel tussen 09u en 17u.

Onze materialen dienen steeds vervoerd te worden in de daarvoor bestemde verpakking. Hierop kunnen wij geen uitzonderingen toestaan.

Goederen kan je zelf afhalen met een aanwagen, bestelwagen of ander geschikt vervoermiddel. Dit kan enkel indien het vervoermiddel de mogelijkheid heeft om:

  • de goederen vast te binden;
  • te beschermen tegen regen of andere weersinvloeden;
  • én zich in een degelijke en propere staat bevindt.

 

Indien je niet aan deze vereisten kan voldoen, kunnen wij alsnog je bestelling annuleren en een kost aanrekenen van minstens 50% van de totale huurwaarde.

Leveringen

Onze standaard transportprijzen voor volumes kleiner dan 40m³ staan hieronder vermeld. Deze prijzen zijn exclusief btw en enkel geldig voor transporten binnen België. Transporten naar het buitenland zijn steeds op aanvraag. De kilometers worden altijd geteld vanuit ons hoofdmagazijn in Beringen.

Levering€54,00€92,00€132,00€167,00€224,00Prijs op aanvraag
KM0 – 10 KM11 – 50 KM51 – 80 KM81 – 100 KM101 – 150 KM> 150 KM
Ophaling€54,00€92,00€132,00€167,00€224,00Prijs op aanvraag
 
Weekdagen

Standaard leveringsprijzen zijn enkel geldig tussen 08u00 en 18u00.
Express leveringen in een tijdsblok*: + €96,80 incl btw.
Leveren of ophalen tussen 22u00 en 06u00: + 100%

Zaterdag

Leveren of ophalen tussen 08u00 en 18u00: + 50%
Leveren of ophalen tussen 18u00 en 08u00: + 100%

Zondag

Leveren of ophalen op zondag: + 100%

*Tijdsblokken
Tijdsblok 106u00 – 08u00Tijdsblok 611u00 – 13u00Tijdsblok 1116u00 – 18u00
Tijdsblok 207u00 – 09u00 Tijdsblok 712u00 – 14u00Tijdsblok 1217u00 – 19u00
Tijdsblok 308u00 – 10u00Tijdsblok 813u00 – 15u00Tijdsblok 1318u00 – 20u00
Tijdsblok 409u00 – 11u00Tijdsblok 914u00 – 16u00Tijdsblok 1419u00 – 21u00
Tijdsblok 510u00 – 12u00Tijdsblok 1015u00 – 17u00Tijdsblok 1520u00 – 22u00
 
Laad- en lostijd

In deze prijs zit een laad- en lostijd van 30 minuten inbegrepen. Extra laad- en lostijd rekenen wij aan aan €66,55 incl btw. per begonnen werkuur.

Voor volumes groter dan 40m³ maken wij een prijs op maat.

Leveringen worden standaard voorzien tussen 08u en 18u.

Heb je de materialen nodig voor een bepaald uur kan je dit aangeven bij het aanvragen van de offerte.
Wijzigingen in uren kunnen niet meer aangepast worden nadat de planning werd opgemaakt, hou hier rekening mee.

Het leveradres

Het leveradres dient goed bereikbaar te zijn via openbare verharde wegen. De levering gebeurt met een vrachtwagen met een afmeting van H3,80 x B2,70 meter.

Oponthoud

Bekijk op voorhand of:

  • het leveradres niet in een voetgangerszone ligt;
  • er op de dag van levering geen evenementen (markt, optocht,…) gepland zijn;
  • er geen werkzaamheden zijn in de buurt.

Gelieve dit ten laatste 2 werkdagen op voorhand te melden bij een van onze Rental Service Advisors.

De locatie

Leveringen gebeuren uitsluitend op het gelijkvloers, aan de ingang, voor zoverre deze verhard en makkelijk te bereiken is.
Leveringen via onverharde wegen, via trappen en/of liften of andere moeilijke wegen kunnen enkel uitgevoerd worden na aanvraag op voorhand. De meerprijs hiervan wordt berekend aan de hand van het aantal trappen, situatie en het aantal goederen.

Je aanwezigheid

Er dient iemand aanwezig te zijn bij levering.

Laad- en lostijden

Wij voorzien 30 minuten om de goederen te lossen. Indien dit omwille van bovenvermelde redenen niet binnen de 30 min lukt, rekenen wij een extra kost aan van €66,55 incl btw. per begonnen werkuur.

De verpakking van de goederen

De verpakkingen en/of transportkarren blijven steeds ter plaatse aangezien je de goederen achteraf weer moet verpakken en stapelen zoals wij ze geleverd hebben.

Onmogelijke levering

Indien de levering (om bovenvermelde redenen) niet kon plaatsvinden, kunnen de materialen een dag later opgehaald worden in Beringen.

Controleer je bestelling

Controleer je bestelling bij levering op eventuele tekorten, defecten of beschadigingen. Deze dien je onmiddellijk bij vaststelling te melden via e-mail op info@festarent.be. Wij kunnen geen meldingen na de activiteit aanvaarden, hou hier rekening mee.

Ja, wij kunnen je feestmaterialen ook in het buitenland leveren! Vraag hiervoor een gepaste offerte aan bij een van onze Rental Service Advisors

Retouren

Het ophaaladres

Het ophaaladres is steeds hetzelfde als het leveradres. De locatie is dus goed bereikbaar via openbare verharde wegen. De ophaling gebeurt eveneens met een vrachtwagen met een afmeting van H3,80 x B2,70 meter.

 

Oponthoud

Bekijk op voorhand of:

  • het ophaaladres niet in een voetgangerszone ligt;
  • er op de dag van ophaling geen evenementen (markt, optocht,…) gepland is;
  • er geen werkzaamheden zijn in de buurt.

Gelieve dit ten laatste 2 werkdagen op voorhand te melden bij een van onze Rental Service Advisors.

 

De locatie

Ophalingen gebeuren uitsluitend op het gelijkvloers, aan de ingang, voor zoverre deze verhard en makkelijk te bereiken is.

Ophalingen via onverharde wegen, via trappen en/of liften of andere moeilijke wegen kunnen enkel uitgevoerd worden na aanvraag op voorhand. De meerprijs hiervan wordt berekend aan de hand van het aantal trappen, situatie en het aantal goederen.

 

Je aanwezigheid

Er dient iemand aanwezig te zijn bij ophaling.

 

De verpakking van de goederen

De gehuurde materialen dienen terug gestapeld en verpakt te worden zoals ze geleverd werden. Kijk dus op voorhand goed na hoe de materialen verpakt zitten. Maak eventueel op voorhand een foto om het jezelf makkelijk te maken.

 

Laad- en lostijden

Wij voorzien 30 minuten om de goederen te laden. Indien dit omwille van bovenvermelde redenen niet binnen de 30 min lukt, rekenen wij een extra kosten aan op basis van de situatie:

  1. Alle goederen opruimen, verpakken en inladen in minder dan 30 minuten: + €96,80 incl btw.
  2. Alle goederen opruimen, verpakken in inladen in meer dan 30 minuten: + €96,80 incl btw. + €66,55 incl btw. per begonnen werkuur
  3. Er dient een nieuwe datum voor ophaling afgesproken te worden: + 50% van het totale huurbedrag + extra transportkosten
 
Schade en tekorten

Artikelen die beschadigd weer in ons magazijn toekomen reken we vanzelfsprekend aan aan aankoopprijs. Materialen die we niet terugkrijgen worden eveneens aangerekend. De prijs hiervan is per artikel verschillend en zal na inname van de retour verrekend worden op de factuur. De lijst met verkoopprijzen kan opgevraagd worden via info@festarent.be .

Onze materialen dienen steeds vervoerd te worden in de daarvoor bestemde verpakking. Hierop kunnen wij geen uitzonderingen toestaan.

Goederen kan je zelf terugbrengen met een aanwagen, bestelwagen of ander geschikt vervoermiddel.
Dit kan enkel indien het vervoermiddel de mogelijkheid heeft om:

  • de goederen vast te binden;
  • te beschermen tegen regen of andere weersinvloeden;
  • én zich in een degelijke en propere staat bevindt.

 

Indien je niet aan deze vereisten kan voldoen, rekenen wij een kost aan van minstens 50% van de totale huurwaarde.

Materiaal dat achteraf teruggevonden wordt, dien je zo snel mogelijk te melden én terug te brengen naar ons magazijn.

Op deze manier vermijd je extra kosten.

Schade, breuk of tekorten dienen zo snel mogelijk gemeld te worden.

Daarom vragen we om zo snel mogelijk een foto te maken en te mailen naar info@festarent.be.
Wij kunnen geen meldingen na de activiteit aanvaarden, hou hier rekening mee.

Openingsuren

Maandag – vrijdag: 09u00 – 12u00 & 13u00 – 17u30

Zaterdag: geopend op afspraak

Zondag: gesloten

Maandag, vrijdag en zaterdag: geopend op afspraak

Dinsdag, woensdag, donderdag en zondag: gesloten

Festarent is gesloten tijdens de weekends en feestdagen.

Tijdens de eindejaarsperiode hanteren we aangepaste openingsuren.